Олена Каретник – директор та режисерка кінокомпанії Kazka Production. В інтерв’ю для журналу GOSSIP magazine поділилась враженнями від поїздки до Канського Кінофестиваля, розповіла про картину «Тільки Диво», про найважче в професії режисера та інше.
Розкажіть, як давно ви працюєте в сфері продакшену, створення та режисерування фільмів, казок?
В моїй фільмографії більше 100 фільмів. Це були переважно документальні стрічки на історичну та духовну тему з костюмованими реконструкціями. Пощастило зі зйомками об’їздити пів Світу. Побачити те, куди зазвичай туристи не ходять, підвали Ватикану, або розкопки часів царя Давида. Я люблю знімати те, що не побачиш у власне вікно (посміхається). Можливо тому й народилася ідея створення продакшену, який займається виробництвом фільмів-казок та фентезі - Казка Продакшн. МИ ДАРУЄМО ЛЮДЯМ КАЗКУ, занурюємо у світи, яких не має на мапі. Тут дорослі потрапляють у дитинство, а діти навчаються бути добрими, бачити красу. Я вважаю, що саме цього не вистачає в сучасному Світі.
Олено, кінокомпанія Казка Продакшн взяла участь у Канському Кіноринку, де представила картину "Тільки Диво" для міжнародної аудиторії. Розкажіть, як відреагували в Каннах на вашу роботу? Які були відгуки?
Ми з командою щойно повернулися з Канського Кіноринку, де представляли свій новий фільм «Тільки Диво». Світова кіноспільнота була здивована і вражена, адже всі звикли останнім часом бачити Україну депресивною, з війною й сумом. Ми показали казку. Зробили справжню різдвяну фантазі. І хочемо дарувати людям святкову атмосферу й радість.
«Тільки Диво» виходить в широкий прокат з 19 грудня 2019 року. Яка цільова аудиторія цієї казки? На кого розрахована?
«Тільки Диво» виходить в прокат 19 грудня 2019 року у всіх кінотеатрах України. Це Свято Миколая, а потім Різдво, Новий Рік. Ті дні, коли люди хочуть побути з родинами, з дітьми. Фільм наш розрахований саме на сімейну аудиторію. Це історія про родину, хоча події відбуваються у 17 сторіччі, тема буде всім зрозуміла. Це видовищна історія з вишуканими декораціями і костюмами, спец ефектами, казковою музикою та фантастичним коханням.
Для фільму було створено біля 500 костюмів, більшість ручної роботи. Це вишуканні сукні з кринолінами та натуральним мереживом, прикрасами. Художник по костюмах відомий українські дизайнер Айна Гассе. Співачка Лама знялася в ролі Феї Льоду, а співачка Іларія у ролі Феї Сновидінь; а також купа дітей, котиків собак і красивих обличь. Зйомки проходили в Українських Карпатах і у Франції на Монблані. Бюджет картини склав 63 мільйони гривні.
З якими думками повинен піти глядач з кінозалу, побачивши цю картину?
Ми б хотіли щоб люди після фільму стали добрішими, уважнішими до своєї родини, помічали красу навколо і вірили в дива. Ми ж казкарі і самі віримо в дива і даруємо їх всім навколо (посміхається).
Зараз ви працюєте над сімейним фентезі «Принцеса півоній». Розкажіть, що це буде за картина? Хто працює над її створенням?
Наразі наша команда включилася в нову роботу. Нова ідея, новий сценарій квіткової феєрії «Принцеса Півоній» - це світ дивовижних квітів, ароматів та кохання. Тут будуть і складні костюми від болгарської художниці Міри Матчиної, французькі та італійські ландшафти, красиві актори, море фантазії. Мрію, щоб вигадали таку опцію – «увімкнути аромат фільму». І якщо «Тільки Диво» - фільм з ароматом мандаринів та різдвяного пудингу, то «Принцеса Півоній» - фільм з ароматом квітучого саду. Просто уявіть цю насолоду від перегляду. Ми ще не починали акторських кастингів для нової казки, шукаємо інвесторів, але сподіваємося, що така красива ідея обов’язково приверне увагу людей з індустрії краси!
На скільки складно в Україні займатися такою справою, як створення фільмів/казок?
В Україні важко знаходити кошти на добрі і корисні речі, на красу на мистецтво. Хоча наша команда вважає, що саме краса і любов врятує світ.
Що для вас найскладніше в професії режисера?
Це є найважче в професії режисера - бути всім одночасно. Шукати кошти на фільм, контролювати, як працює кожен департамент. Важко те, що ти часто-густо не займаєшся творчістю, а «ремонтуєш трубу». Взагалі-то, режисер ніколи не відпочиває. Він у всьому режисер (посміхається). Мої діти сміються коли я накриваю стіл, вони кажуть, що то не сік – а кольоровий акцент і салати також підібрані за кольором. У нашому офісі теж все по- казковому: чудернацький посуд, навколо костюми, старовинні свічники, годинники. Нам подобається знаходитися у казці, це надихає. Друзі та партнери просто приходять перепочити вигаданому світі, випити чаю з чарівних чашок, такий собі релакс.
Я спілкувалася з деякими письменниками і режисерами, вони кажуть, що при перегляді фільмів, вони дивляться не на сюжет, а на те, як знятий фільм, на його конструкцію, на прийоми оператора і т.д. А як дивіться кіно ви?
Фільмів дивлюсь багато. І якщо забуваю, про побудову кадру або монтаж, означає фільм хороший. Бо ти занурився в атмосферу настільки, що забув про все на Світі.