Home

Христина Соловій презентувала кліп за мотивами «Лісової пісні» Лесі Українки та анонсувала довгоочікуваний альбом

Сьогодні співачка та авторка пісень Христина Соловій випустила кліп на трек «Втікала». Перший майже за рік мовчання кліп є продюсерським дебютом співачки та переосмислює долю Мавки з драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки в сучасному контексті. Крім того, сингл є анонсом нового альбому Rosa Ventorum, який співачка обіцяє випустити вже у травні.

 




«Ну як таки, щоб воля та пропала? Се так колись і вітер пропаде!»


Події кліпу розгортаються у супергеройському фентезі-всесвіті «Лісової пісні» Лесі Українки. Відео починається з цитати Мавки: «Ну як таки, щоб воля та пропала? Се так колись і вітер пропаде!». За словами співачки, ця фраза є лейтмотивом синглу та символізує, що неможливо жити без волі почуттів і права вибору, без волі, що варто жити за покликом серця, а не так, як написано в казках.


Пісня «Втікала» — це декларація свободи особистості, гімн втечі від чужих казок про нав’язане майбутнє героїні. Новий сингл натхненний власним шляхом співачки у світі шоу-бізнесу, який намагався приборкати її під свої лекала та правила. За роки кар’єри аристократка духу Соловій ігнорує критику власної творчості та образів і долає нав’язування чужої волі. Доля Христини є втіленням української мрії: дівчина з провінції отримує національне визнання, закохуючи в українську культуру. У кліпі Мавка, що за правилами міфів та казок, вимушена жити в лісі, втікає в цивілізацію та доводить, що правила про «долю героїні» — умовні.


Принцеса українського фентезі-попу


Сингл «Втікала» анонсує довгоочікуваний вихід першого за три роки альбому «Rosa Ventorum» (з лат.«Роза вітрів»), який складатиметься з 4 частин, що вийдуть окремо. Саундпродюсером виступив Павло Литвиненко, відомий шанувальникам Христини роботою над платівкою «Любий Друг». Ідеєю альбому буде тема подорожі та віднайдення власного загубленого шляху. У новому релізі «фатальна дівчина» львівської музичної сцени формує тяглість традиції української популярної музики. Співачка виступає послідовницею казкового ретровейву мрійників поп-сцени 90х, таких як Руся, Ірина Білик, ВВ та інших, хто звертався до фентезійних фольклорних світів Лесі Українки та Гоголя. У новій платівці Соловій як авторка пісень сакралізує свій стиль казкового словопису лірики, за яку її полюбили слухачі у хітах «Тримай», «Хто, як не ти», «Fortepiano» та «Коала». Казкарка Христина довершує створення власного всесвіту та формує авторський жанр — фентезі-поп, — музики, що будується на казкових метафорах, мелодиці народних пісень, фентезійному світі міфології та створенням магії у кліпах. «Моя Мавка передає привіт Русалоньці Русі у 90-ті», — кокетує Соловій.


«На сукні мої квіти ожили і я вже не така як була»

«Лірика у пісні «Втікала» побудована на негативній конотації «казок». Звичні чарівні казки у тексті пісні є моделлю світобудови суспільства, чужих історій, які люди видають собі та іншим за рольову модель. Мавка – це персонаж з української міфології, напівказкова істота, яка вимушена жити в лісі, бо так вирішили люди, які створили цю казку. Але коли обмежують її волю, вона почуває себе незатишно, саме тому її манить втеча, подорож у інший світ, нову цивілізацію. Якби я прийняла очікування суспільства щодо мене, — і залишилась у нав’язаних «казках», то зараз або співала б російською, або залишилась жити у пригніченому середовищі міщанства. Для мене це чужа історія, яку суспільство видавало за мою. Мені співзвучний вибір Лесі Українки: «Своїм життям до себе дорівнятись!». Мій шлях — йти за покликом серця, не зраджуючи собі. У метафорі «на сукні моїй квіти дикі ожили і я вже не така як була» я оспівую момент катарсису дозрівання, переродження, відмови від ілюзорного «его», усвідомлення своєї суб’єктності, себе як творця свого щастя і авторки своєї історії. 


Тому цією піснею я звертаюся до усіх великих мрійників та мрійниць, бунтарів та бунтарок, які заблукали у буднях, віднаходити власний шлях та йти до власної мрії, а не до тієї, яка їм пасувала б на думку оточення. Світ достатній! Тут є місце для кожного. Втікайте від нав’язаних казок про ваше майбутнє, шукайте власну дорогу та будьте творцями власної історії. І тоді на вас чекатиме магічний шлях, який не зрівняється з чужими казками», — прокоментувала Христина Соловій.


Юрій Двіжон, режисер: 


«Сюжет кліпу розповідає про героїню, яка є творцем. Вона переживає момент божественного досвіду творчості. Здається, що вона у стані спокою, але всередині неї вирують пристрасті. Вона заглиблена у свої фантазії та проживає казкове життя Мавки у Прадавньому лісі. Простір «Прадавнього лісу» у кліпі є образом суспільства, тим загрозливим незатишним середовищем, яке нав’язує свою волю та світоустрій, знає як правильно. Так у кліпі з’являється інша магічна істота — Перелесник, злий дух з української міфології, який є уособленням токсичності суспільства. Він втілює образ переслідувача, який контролює Мавку, хоче залишати її в лісі і знає як для неї буде краще. Він у кліпі спеціально зображений у оголеній чоловічій натурі, щоб тригерити токсичну частину суспільства, яка не приймає свою природу».